Domowe sposoby na wybielenie zębów!

18 Komentarzy

Cześć Dziewczyny :)

Piękne, białe i zdrowe zęby są wizytówką każdego człowieka. Niestety poprzez np. picie kawy i mocnej herbaty, palenie papierosów, czy niedokładną pielęgnacją i codzienne nawyki żywieniowe zęby często nam żółkną.  
Na rynku jest bardzo wiele wybielających past do zębów, a także np. plastrów wybielających. Problem w tym, że jest to niezły wydatek, bo takie produkty są bardzo drogie.
Ja w ostatnim czasie szukałam domowych i skutecznych sposobów na wybielenie zębów, takich które nie kosztują majątku, są bezpieczne dla szkliwa, a ich stosowanie nie nastręcza problemów.
Sposobów znalazłam mnóstwo, ale mój zdrowy rozsądek podpowiadał, że nie wszystkie z nich są bezpieczne. Przykładowo, mycie zębów pastą z sody oczyszczonej i wcieranie w zęby soku z cytryny może i jest szybkie i skuteczne, ale ma niszczycielskie działanie na szkliwo.

Remedium okazał się OLEJ KOKOSOWY! I to właśnie on będzie bohaterem trzech sposobów na wybielanie zębów w domu, które Wam dziś opiszę!

Olej kokosowy ma właściwości antybakteryjne, przeciwzapalne, antygrzybicze i antywirusowe, a przy tym jest w 100% bezpieczny dla naszego organizmu.

SPOSÓB 1

Pierwszy sposób jest dziecinnie prosty i nie wymagający. Do tego wystarczy jedynie olej kokosowy. Codziennie rano trzeba wlać łyżkę oleju do ust, a następnie przez 15-20 minut dokładnie płukać nim jamę ustną, tak aby olej przechodził przez zęby. Po wszystkim, należy wypluć olej, najlepiej do śmietnika. Na koniec dobrze jest przepłukać usta wodą z dodatkiem soli morskiej.
Ssanie i płukanie jamy ustnej olejem to jedna z ajurwedyjskich metod leczenia chorób i oczyszczania organizmu z toksyn.
Jak już wspominałam wcześniej, płukanie jamy ustnej olejem ma działanie nie tylko wybielające, a le także antybakteryjne i przeciwwirusowe.


SPOSÓB 2
W drugim sposobie oczywiście głównym bohaterem również jest olej kokosowy z tym, że będzie potrzebna również odrobina kurkumy i szczoteczka do zębów. Tym razem trzeba wymieszać olej kokosowy z kurkumą, a powstałą pastą szczotkować zęby przez 3-5 minut. Na koniec wystarczy przepłukać zęby wodą, ale lepiej jest zastosować codzienną pastę do zębów, najlepiej mającą właściwości wybielające, np. blend-a-med 3d white. 


SPOSÓB 3
Do trzeciej metody będzie potrzebny olej kokosowy i węgiel aktywny (taki jaki stosujemy przy zatruciach pokarmowych). najlepszy jest taki w kapsułkach, jaki pokazałam na zdjęciu, gdyż wystarczy wsypać zawartość z kapsułki. Ten tabletkowy trzeba byłoby jeszcze rozkruszać. 
Węgiel aktywny ma świetne właściwości wybielające,a dodatkowo i przeciwzapalne.
Wystarczy umyć zęby pastą stworzona z oleju kokosowego i węgla aktywnego. Wystarczy zmieszać zawartość 2-3 kapsułek węgla z łyżką oleju kokosowego. 
Ta metoda zalecana jest jednak do stosowania nie częściej niż dwa razy w tygodniu, gdyż węgiel posiada w sobie delikatne drobinki ścierające i na dłuższą metę może mieć negatywny wpływ na szkliwo.


Wszystkie te metody można stosować razem dla szybszego efektu lub każdą pojedynczo. Ja stosowałam je razem. Samym olejem kokosowym płukałam usta rano, a wieczorem myłam pastą z kurkumy i oleju kokosowego (oczywiście później stosowałam tradycyjną pastę). Dwa razy w tygodniu natomiast stosowałam pastę z oleju i węgla aktywnego. Efekty są super! Są lepsze niż przy stosowaniu drogich past wybielających :)

Wszystkie te trzy metody są bardzo szybkimi, domowymi i bezpiecznymi  metodami wybielania zębów. Oczywiście, nie jest tak, że zęby wybielą się już po pierwszym zastosowaniu, ale gwarantuję, że po dwóch tygodniach stosowania efekt będzie piorunujący!

Którą metodę wybieracie?
Nowszy postNowszy post Poprzedni postStarszy post Strona główna

18 komentarzy:

  1. sposób z węglem wykorzystywałam ;) Musze sobie większy słoiczek oleju kokosowego kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej kokosowy to u mnie podstawowy produkt w domu :)

      Usuń
  2. miałam krótką przygodę z płukania ust olejem ale chyba dobrze byłoby do tego wrócić bo to korzystnie wpływa na cały organizm

    OdpowiedzUsuń
  3. O, Twój wpis się przydał bo moja mama akurat stosuje węgiel i wychodzi na to, że robi to zbyt często:O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No węglem za często nie można, ale kurkumą już tak :D

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, chociażby samym olejek, bo nie tylko zadziała dobrze na zęby ale również na cały organizm :)

      Usuń
  5. Słyszałam kiedyś o tym płukaniu ust olejem kokosowym, ale nigdy się nie odważyłam spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie próbowałam, ale w sumie krzywdy nie zrobią :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Metoda z kurkumą jest chyba najwygodniejsza dla mnie. Szczerze nie znałam tego sposobu więc na pewno będę testować. Zobaczymy jak to będzie za 2 tygodnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem świetnym gabinetem dentystycznym jest www.centrum-stomatologii.pl! Wiedzą jak wybielać zęby.

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie domowe sposoby jak soda czy ssanie oleju nie pomogły:( Znacznie lepiej sprawdzała się dobra pasta wybielająca plus płyn do płukania jamy ustnej https://www.listerine.pl/p%C5%82yn-do-p%C5%82ukania-jamy-ustnej/p%C5%82yn-do-p%C5%82ukania-jamy-ustnej-listerine-gum-therapy , który dodatkowo chroni zęby przed bakteriami i nieprzyjemnym oddechem. Zawsze mam w torebce małą buteleczkę i w razie potrzeby- stosuję, bo nie wypada mi żuć gumy w pracy

    OdpowiedzUsuń
  10. Moim zdaniem www.centrum-stomatologii.pl to jeden z najlepszych gabinetów dentystycznych! Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Domowe sposoby są warte uwagi, ale wybielanie zębów u dentysty zdecydowanie pozwoli uzyskać najlepsze efekty.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe sposoby. Na pewno warto przetestować

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!