Jaką lampę wybrać do hybryd?

54 Komentarzy

Cześć Dziewczyny :)

Bardzo często pytacie mnie, jaką lampę wybrać do hybryd, dlatego właśnie w tym wpisie postanowiłam rozwiać Wasze wątpliwości i pomóc w wyborze odpowiedniego sprzętu. Długo trwało, zanim zdecydowałam się na tą publikację, a to dlatego, że chciałam dobrze przetestować wszystkie rodzaje lamp, aby wiedzieć o czym piszę i aby nie wprowadzić Was przypadkowo w błąd.
W dzisiejszym poście opowiem Wam o poszczególnych rodzajach lamp, a także spróbuję określić adekwatne ceny w jakich powinnyście tych lamp szukać, aby nie przepłacać.

Lampy dzielimy ze względu na rodzaje żarówek, a także rodzaj emitowanego światła. Jeśli chodzi o wygląd, kształt, kolor, czy walory estetyczne i dodatkowe bajery, to ma to mniejsze (jak nie żadne) znaczenie, np. wentylator lub czujnik ruchu.

Wyróżniamy 3 rodzaje lamp: UV, LED, a także od niedawna LED+CCFL

LAMPY UV

Najtańsze lampy na rynku, ale też najsłabsze i najbardziej czasochłonne, jeśli chodzi o utwardzanie lakierów. Taka lampa była moją pierwszą, jaką miałam i byłam z niej całkiem zadowolona, oczywiście do czasu, aż zaczęłam korzystać z urządzeń lepszych, ale o tym później.


W lampach UV do naświetlania wykorzystywane są świetlówki, w mojej są 4  (każda o mocy 9 W) i moim zdaniem, jeśli chciałybyście w taką lampę zainwestować, to ona koniecznie musi mieć właśnie 4 świetlówki i moc minimum 36 W. Absolutnie odradzam kupowanie lamp UV z mniejszą ilością żarówek i mniejszą mocą, takie lampy nie będą dobrze utwardzać.

Takie żarówki są oczywiście wymienne i kosztują ok. 10-12 zł za sztukę, ale przy domowym użytku raczej nie doświadczycie potrzeby ich wymieniania.


Moja lampa  posiada trzy tryby pracy 120 sekund, 180 sekund oraz pracę ciągłą i ma także automatyczny wyłącznik czasowy i to jest właściwie wszystko, co taka lampa powinna mieć. Znajduje się w niej jeszcze wyjmowany spód, co ułatwia utwardzanie lakierów na stopach. Więcej przy użytku domowym nie jest potrzebne. Oczywiście na rynku możecie spotkać lampy z dodatkowymi, ale niepotrzebnymi bajerami, które znacznie podwyższają ich ceny.

Niewątpliwą zaletą lampy UV jest to, że utwardza ona każdy rodzaj lakierów hybrydowych, a niektóre z nich można utwardzać jedynie w lampach UV np. Shellac (o tym producent lakierów zawsze informuje). Wadą takich lamp jest dłuższy czas naświetlania lakierów, a także to, że bardzo napigmentowane kolory mogą się niestety marszczyć podczas utwardzania.

PODSUMOWUJĄC
Minimalne wymaganie jakie powinna spełniać lampa UV:
* cztery świetlówki o mocy 9 W
* całkowita moc lampy minimum 36 W
* minimum dwa tryby pracy (120 sekund i tryb ciągły), a najlepiej 3.
* automatyczny wyłącznik (timer)


Zalety lampy UV:
* niska cena ( taką lampę możecie już kupić w okolicach 35 zł nie opłaca się jednak za nią dawać więcej niż 60 zł). Nieistotna jest marka jakiej jest lampa, generalnie i tak większość jest ściągana z Chin tylko etykiety się na nich zmieniają ;)
* możliwość utwardzania lakierów hybrydowych wszystkich marek

Wady lampy UV:
* duże gabaryty
* długi czas utwardzania
* mniejsza moc utwardzania w porównaniu do lamp LED
* ze względu na słabą moc, lakiery często się rolują podczas utwardzania


'KIESZONKOWA' LAMPA LED TYPU MOSTEK 
To była moja druga lampa do hybryd i przyznam się Wam, że odkąd ją przygarnęłam, to do lampy UV już nie wróciłam. Jest ona bardzo niewielka, ale kryje w sobie dużą moc, bo z mojego doświadczenia wynika, że utwardza lakiery szybciej i lepiej niż lampa UV. Ze względu jednak na jej małe wymiary kciuki trzeba utwardzać osobno, a pozostałe paznokcie układać blisko siebie i najlepiej  w tej samej linii. Niewątpliwie jednak jest ona genialna, gdyż można ją zabrać wszędzie!


W tej lampie LED do naświetlania wykorzystane są trzy żarówki LED, każda o mocy 3W, czyli całkowita jej moc wynosi 9W. Posiada ona trzy czasy utwardzania: 30, 60 i 90 s. Takie żarówki mogą pracować bardzo długo, bez potrzeby ich wymieniania. W mojej lampie ich żywotność wynosi 50 tyś. godzin, ale na rynku są również takie o żywotności 30 tyś. godzin (one są tańsze).
Taka lampka posiada również automatyczny wyłącznik.



PODSUMOWUJĄC
Minimalne wymaganie jakie powinna spełniać mini lampa LED:
* trzy lampki LED o mocy 3W
* całkowita moc lampy minimum 9 W
* na rynku znajdziemy takie lampy o różnych ilościach trybów pracy: 1, 2  lub 3. Generalnie nie jest to tak bardzo istotne, ale znacznie wpływa na cenę. Jeśli nie chcecie wydawać dużo pieniędzy na taką lampę, możecie kupić nawet taką z jednym trybem pracy i np. włączyć ją dwa razy przy utwardzaniu na jeden raz.
* automatyczny wyłącznik (timer)


Zalety lampy UV:
* niewielkie gabaryty
* dobrze utwardza, lepiej i szybciej niż lampa UV 36W

Wady lampy UV:
* nieco droższa od lampy UV (zależnie od ilości trybów pracy i żywotności żarówek możecie kupić ja w okolicach od 30 do 140 zł (140zł to maksymalne maximum!) Jeśli chodzi o żywotność żarówek, to nie jest to bardzo istotna kwestia, i tak wystarczą Wam na kilka ładnych lat ;)
* trzeba utwardzać paznokcie na raty, ze względu na niewielkie gabaryty lampy
* nie utwardzimy nią lakierów np. Shellac

Przestrzegam Was przed zakupem mini lampek LED np. w formie latarek, czy breloczków, to absolutnie mija się z celem.


LAMPA LED 12W

To najlepsza lampa, jaką do tej pory miałam i to z niej na chwilę obecną jestem najbardziej zadowolona! Bardzo szybko utwardza lakiery, mieści całą dłoń wraz z kciukiem. Posiada dużą ilość diod LED, choć nie policzyłam ile jest ich dokładnie ;) Może Wy się skusicie?
Są one jednak mniejszej mocy, niż w przypadku mojego mostka, o którym pisałam wcześniej. 
Ta lampa jest zabudowana ze wszystkich stron, a światło odbija się od 'luster' umieszczonych w środku. Dzięki temu zarówno żele, jak i lakiery hybrydowe szybciej i lepiej się utwardzają.



Moja lampa  posiada trzy tryby pracy 30 sekund, 60 sekund oraz pracę ciągłą i ma także automatyczny wyłącznik czasowy. Najczęściej używam czasu utwardzania 30 s., bardzo rzadko 60 s., a trybu ciągłego jeszcze w mojej paznokciowej karierze ;-) nie używałam. Lampa posiada też automatyczny wyłącznik. Nie ma ona wiatraczka, ani sensora ruchu (osobiście nie polecam tego bajeru, więcej z nim kłopotu niż pożytku czasem potrafi się włączyć lub wyłączyć w najmniej odpowiednim momencie), ale takie bajery znacznie wpłynęłyby na jej cenę, a do użytku domowego jest idealna.

W tej lampie znajduje się również zdejmowany spód, który mocowany jest na magnesach. Bardzo ułatwia to utwardzanie lakierów na stopach.



PODSUMOWUJĄC
Minimalne wymaganie jakie powinna spełniać duża lampa LED:
* całkowita moc lampy minimum 12 W
* trzy tryby pracy: 30 s, 60 s i tryb ciągły
* automatyczny wyłącznik (timer)


Zalety lampy UV:
* możliwość utwardzenia za jednym razem wszystkich paznokci u ręki
* dobrze utwardza, lepiej i szybciej niż lampa UV 36W i lampa LED 9W

Wady lampy UV:
* nieco droższa od lampy UV i mini LED ( nie powinniście jednak zapłacić za nią więcej niż 150 zł, można również znaleźć te lampy w jeszcze niższej cenie). Oczywiście, im więcej bajerów (które tak naprawdę nie są do domowego użytku potrzebne tym droższe lampy. Są nawet takie, które dochodzą do 800 zł!)
* nie utwardzimy nią lakierów np. Shellac


Lampa LED + CCFL 12W
To jest mój najnowszy nabytek, więc nie zdążyłam się z nią jeszcze odpowiednio dobrze zapoznać, ale co nieco już wiem. Jest to połączenie lampy LED z lampą UV (CCFL = UV). Obok diod LED, ma ona dodatkowo wbudowaną żarówkę CCFL w kształcie spirali.

Zaletą takiej lampy jest możliwość utwardzanie wszystkich lakierów, również takich, które mogą być utwardzane tylko w lampach UV. Należy jednak pamiętać, że spirala ma mniejszą moc niż tradycyjna lampa UV ze świetlówkami, dlatego takie lakiery trzeba utwardzać odpowiednio dłużej.


Jeśli chodzi o tryby pracy moja lampa jest praktycznie identyczna, jak wcześniej opisywana lampa LED. Posiada ona również odczepiany spód mocowany na magnesy. 

Na chwilę obecną nie napiszę o niej dużo więcej, ponieważ mam ją od niedawna i jeszcze muszę lepiej się z nią zapoznać, ale w porównaniu do opisywanej lampy LED jestem z niej mniej zadowolona. Wydaje mi się, że utwardza słabiej. Nie używam lakierów, które utwardzane są jedynie w lampach UV, więc spirala CCFL nie jest mi na chwilę obecną potrzebna.

EDIT: Niestety lampa CCFL okazała się niewypałem. Jest gorsza, niż moja pierwsza lampa Led, o której pisałam na początku. Utwardzanie jest żałosne, lakiery koszmarnie się marszczą. Nie polecam!


Taką lampę możecie nabyć za kwotę oscylującą w okolicach 100 zł.


Mam nadzieję, że choć trochę rozwiałam Wasze wątpliwości względem lamp do hybryd. Jak widzicie, nie używam drogich lamp z bajerami. Na domowy użytek wystarczą takie podstawowe modele. 
Jeśli macie jakieś pytania, to zadawajcie je w komentarzach. Postaram się rozwiać Wasze wątpliwości i ewentualnie edytować ten wpis, tak aby odpowiedzi na Wasze pytania się w nim znalazły :)

Nowszy postNowszy post Poprzedni postStarszy post Strona główna

54 komentarze:

  1. Właśnie dziś miałam robione hybrydy pod lampą UV i co jest najlepsze, trzeba było robić je na nowo.
    Bo lakier pod nią się rolował i trzeba było zamienić ją na lampę led :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, właśnie też o tym napisałam. Pod UV niestety często się rolują, bo jest zbyt słaba. Nawet pod tą mini LED nigdy nie miałam takich problemów, a pod UV juz były :D

      Usuń
  2. W mostku też można utwardzić wszystkie paznokcie od razu - kciuka prawej ręki z czterema paznokciami lewej ręki na odwrót.

    Ja tez zaczynałam od UV, ale szybko zmieniłam na ledowego Diamencika :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobry, przydatny post! Ja czekam na przesyłkę z mostkiem LED, na chwilę obecną mam zwykłą UV i CCFL. Odkąd mam tę drugą, UV poszła na dno szafy (z uwagi na czas utwardzania). Mam nadzieję, że i mi mostek bardzo się spodoba. Fajnie, że ma tak maleńkie gabaryty i zmieści się do torebki :)
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z mostka jestem zadowolona, myślę, że nie będziesz na niego narzekać :)

      Usuń
  4. mam tą lampę z neonail i jestem bardzo zadowolona :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, też z Neonail i też jestem zadowolona :D

      Usuń
  5. Mam lampę mostek z aliexpress, kupilam za jakieś 3-4 dolary. Ma 6 diod LED i utwardza pięknie hybrydy w 30 sekund.Pozstym jest malutka i śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam lampę mostek z aliexpress, kupilam za jakieś 3-4 dolary. Ma 6 diod LED i utwardza pięknie hybrydy w 30 sekund.Pozstym jest malutka i śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile powinno utwardzac się lakier tym mostkiem z Neonail? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niezłą masz tę domową kolekcję lamp :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podałaś bardzo cenne informacje dotyczące lamp. Sama szukam odpowiedniej lampy, aby w końcu ruszyć do dalszej pracy.. Dzięki Tobie wiem już których nie wybiorę, a nad którymi poważnie się zastanowię ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  10. Bardzo przydatny wpis. Myślałam o tym, by kupić zestaw do hybryd i robić sobie w domu. Teraz mam podpowiedź na jaką lampę zwrócić uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdzie kupiłaś lampę LED + CCFL 12W? Bardzo przydatny wpis ; D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, niestety nie polecam tej lampy. Okazuje się, że jej moc jest zdecydowanie zbyt słaba :(

      Usuń
  12. Mam straszny mętlik w głowie. Wszystko jest fajnie i przejrzyście opisane. I teraz nabrałam wątpliwości. Byłam zdecydowana na zakup lampy UV 36W a teraz już sama nie wiem co wybrać. Do tej pory mostka nie brałam pod uwagę. Teraz nie odrzucam go tak w 100%. Muszę jeszcze trochę przestawić ten temat i się z tym pomysłem przespać. Dam znać co kupiłam i jak się to sprawuje. A teraz idę malować paznokcie zwykłym lakierem. Ciekawe na jak długo wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na użytek domowy, jeśli robisz paznokcie tylko sobie lub ewentualnie od czasu do czasu koleżance, to zdecydowanie polecam mostak :)

      Usuń
    2. Nareszcie doczekałam się!!! - dostałam moją pierwszą lampę od "Mikołaja" :) CCFL+LED. Na razie wykonałam pierwszą próbę. Lakier mi się nie marszczy. Jest gładki i błyszczący. Może nie wszystko do końca robię prawidłowo, ale w końcu się dopiero uczę. Lakier mam czwarty dzień. Zobaczymy co dalej. :) Jeszcze mam problem z pozostałymi akcesoriami. Tzn. na razie mam chyba wszystko, ale muszę jeszcze poczytać na ich temat. Jakie lakiery są polecane, a jakie są kiepskie. Mi się podobają lakiery termiczne - zmieniające kolor. Będę teraz szukać czegoś ciekawego.

      Usuń
  13. Witam,
    a co doradzasz kupić z akcesorii:
    - primer czy primer no acid ? (jeśli w ogóle go kupować?)
    - aceton czysty czy semilac remover ?
    - nail clips czy folie do usuw. lak. hybryd ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lakiery hybrydowe dobrze się u Ciebie trzymają, to nie kupuj primera. Nie ma sensu.
      Jeśli narzekasz na szybkie odpryski, to primer się przyda, ale najpierw wypróbuj No Acid, jeśli ten nie da rady, to skuś się na kwasowy.

      Ja wolę aceton, jest taszy i skuteczniejszy. Pamiętaj, aby kupować tylko kosmetyczny.

      Ja po prostu moczę paznokcie w miseczce z acetonem. Jest szybciej i wygodniej. Niedawno wpadłam na taki pomysł i jest super :)

      Usuń
  14. Witam,czy polecasz produkty do wykonania hybryd semilaca czy neo neil ( chce zakupic wszystko co potrzebne by wykonać hybrydy) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem najbardziej zadowolona z MakeAR i te polecam. Neonail szybko odpryskują u mnie, a Semilac może uczulać.
      Polecam te:
      http://joanna-interestingdetails.blogspot.com/2016/05/cakiem-nowa-marka-lakierow-hybrydowych.html

      Usuń
  15. Witam.Chcę kupić swoją pierwszą lampę i mam pytanie.Co sądzisz o lampie UV Semilac?

    OdpowiedzUsuń
  16. Nareszcie doczekałam się!!! - dostałam moją pierwszą lampę od Mikołaja :) CCFL+LED. Na razie wykonałam pierwszą próbę. Lakier mi się nie marszczy. Jest gładki i błyszczący. Może nie wszystko do końca robię prawidłowo, ale w końcu się dopiero uczę. Lakier mam czwarty dzień. Zobaczymy co dalej. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. witam chcialabym wiedziec co robie nie tak Mam lampe mini led korpus i paznokcie które robie odpadaja niesą utwardzone czego jest to wina lampy czy lakierów Proszę ratuj

    OdpowiedzUsuń
  18. Ogólnie promieniowanie UV jest szkodliwe. Mimo iż czas naświetlania jest krótki to moc jest duża. Zastanawiam się jakie to będzie miało skutki dla zdrowia. Może któraś z Was potrafi powiedzieć coś na temat szkodliwości lampy i lakierów. Póki co cieszę się pięknymi kolorami na paznokciach. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam chciałabym zapytać, gdzie można dostać tą lampe led 12W? Bo widziałam podobną ale w cenie 199 zł. Gdzie można dostać tańszą?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. A miała któraś led+ccfl z effective nails?? Kupiłam ją w zeszłym roku i do tej pory sprawuje mi się rewelacyjnie. Nie zamieniłabym jej na żadną zwykłą ledową już.

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak, ja korzystam też z tej 2w1 lampy z effecive nails. bardzo ładnie utwardza. nie muszę długo trzymać pod nią paznokci. też bym się raczej na coś innego nie zamieniła, skoro ta mi się sprawdza :P

    OdpowiedzUsuń
  22. JA używam tej i sobie chwalę. https://sklep.procosmetics.pl/pl/p/Lampa-UV-36W-do-paznokci-/1475

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam pytanko. Jestem nowicjuszem i zastanawiam sie, jak czesto mozna robic hybrydy. Moja kokezanka robi co tydzien, ale ti chyba za czesto?

    OdpowiedzUsuń
  24. Najlepiej to chyba mieć trzy lampy ;) Fajny masz ten domowy zestaw. A tak serio, to najporęczniejszy jest chyba mostek?

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. Cześć czy mogłabyś proszę doradzić w kwestii doboru lampy? Zamierzam skupić się głównie na hybrydach, z tego względu rozważam praktycznie 2 lampy: neonail Eco 24/48W https://www.neonail.pl/katalog/zestawy-hybrydowe/startowe/5627-zestaw-3x-lakier-hybrydowy-lampa-48w-eco-akcesoria.html
    oraz Semilac
    https://semilac.pl/pl/lampa-uv-led-24-48-w-semilac?gclid=EAIaIQobChMIvtifj-Cp1wIVBUQYCh1R-QdWEAQYASABEgIPU_D_BwE

    Dzięki za pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
  27. U mnie świetnie sprawdza się mostek Semilac.

    OdpowiedzUsuń
  28. Mostki się u mnie nie sprawdziły, podobnie jak latarki. Owszem na poprawki, albo wyjazdy super sprawa. Ale robienie tym całego manicure zajmowało masę czasu i nie trzymały się jak po klasycznej lampie. LED to dla mnie nowość myślę, że warta wypróbowania. Zapraszam na rozpiskę tutorial jak wykonać hybrydy krok po kroku http://lova.pl/paznokcie-hybrydowe-krok-po-kroku/

    OdpowiedzUsuń
  29. No właśnie - wiele osób zastanawia się nad tym, czy takie mini lampki spełnią swoje zadanie, także dobrze, że ktoś pisze takie posty jak tutaj. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  30. Lampy ledowe są naprawdę dobre. Można wykonać hybrydy w kilkanaście minut i nic się z nimi nie dzieje.Polecam

    OdpowiedzUsuń
  31. Ledowe lampy nie odbiegają cenowo od zwykłych, jednak są dużo lepszym wyborem do na przykład salonu. Barwa ich jest lepsza dla naszych oczu.

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam, gdzie mogę znaleźć żarówki na wymianę w ostatnie lampie??
    Chcę wymienić na większą moc :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Czyli do domku idealna byłaby taka ledowa mostek. Muszę sobie taką kupić, mam UV ale tylko na jedną świetlówkę i niestety nie utwardza zbyt dobrze, poza tym długo to trwa :(

    OdpowiedzUsuń
  34. 9W zazwyczaj wystarcza, ale też zależy od techniki, a jak wszyscy zoorientowani w temacie wiedzą - ich mamy kilka.

    OdpowiedzUsuń
  35. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo ciekawy post, dużo przydatnych wskazówek ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!