Przedłużanie paznokci w domu - krok po kroku!

92 Komentarzy

Cześć Dziewczyny :)

Dziś chciałabym pokazać Wam, jak łatwo można przedłużyć sobie paznokcie w domowym zaciszu, za pomocą budującego lakieru hybrydowego SEMILAC HARD. Jest to żel hybrydowy budujący o właściwościach żelu miękkiego, który nadaje się zarówno do przedłużania paznokci o kilka milimetrów, jak również do ich utwardzenia, jeśli naturalna płytka paznokcia jest miękka, słaba, łamliwa i trudno ją zapuścić.
Przyznam się Wam, że odkąd poznałam Semilac HARD, nawet gdy nie mam zamiaru przedłużać paznokci, to i tak  używam go pod lakier kolorowy w celu utwardzenia paznokci. Dzięki niemu hybrydy trzymają się lepiej i łatwiej je ściągnąć!

Do przedłużania paznokci będzie potrzebne:
1. Cleaner - odtłuszczacz do paznokci
2. Płatki bezpyłowe
3. Szablony do przedłużania paznokci 
4. Baza pod lakier hybrydowy 
5. Semilac Hard 
6. Pilnik do paznokci
7. Lampa UV do utwardzania lakieru
8. Hybrydowe lakiery kolorowe i Top, aby wykończyć manicure.


Cleaner - odtłuszczacz do paznokci
Aby lakiery dobrze trzymały się paznokcia, konieczne jest odtłuszczenie płytki. Najlepszy do tego jest profesjonalny Cleaner, ale jeśli nie macie go akurat w zasięgu ręki, dobrze sprawdzi się również alkohol np. zwykły spirytus lub spirytus salicylowy.


Płatki bezpyłowe
są najlepsze, ponieważ nie zostawiają po użyciu żadnych pyłków. Nie są one dużym wydatkiem. Ja za swoje zapłaciłam ok. 10 zł za 1000 szt. Można je kupić w hurtowaniach kosmetycznych, na allegro, czy na stosikach z art. do paznokci w centrach handlowych. Można je zastąpić zwykłymi płatkami do demakijażu, ale trzeba się liczyć z tym, że mogą pozostawiać po sobie pyłki i farfocle, które utrudnią nam pracę.


Szablony do przedłużania paznokci
będą niezbędne i nie można ich niczym zastąpić ;) Ja swoje kupiłam na stoisku z art. do paznokci w pobliskim centrum handlowym. Za 100 szt. zapłaciłam 8,50 zł.


Baza pod lakier hybrydowy
jest potrzebna po to, aby Semilac Hard dobrze trzymał się płytki paznokcia.


Semilac Hard, pilnik do paznokci i lampa UV do utwardzania lakieru
to akcesoria absolutnie niezbędne, mogą  nam się przydać także cążki do paznokci, jeśli przesadzimy z długością przedłużonych paznokci, co mi często się zdarza ;)


Jak przedłużyć paznokcie w domowym zaciszu?

KROK 1
Na początek należy odtłuścić płytkę paznokcia za pomocą Cleanera i płatków bezpyłowych, czyli standardowo, jak w przypadku postępowania z malowaniem paznokci lakierami hybrydowymi. Oczywiście wcześniej niezbędne jest też przygotowanie paznokci, czyli np. wycięcie i odsunięcie skórek, ale myślę, że o tym nie muszę już się rozpisywać.


KROK 2
czyli przygotowanie szablonu. Szablon do przedłużania paznokci wygląda, jak 'naklejka'. Musimy odkleić go od papieru do którego jest przymocowany. Na środku każdego szablonu znajduje się 'kółko', które trzeba wyjąć i przykleić na końcu szablonu od spodniej strony (tak, jak pokazałam na zdjęciach poniżej). Później wyjaśnię dlaczego jest to istotne.


Tak przygotowany szablon nakładany na palec w sposób widoczny na poniższym zdjęciu. Trzeba to zrobić uważnie, aby szablon dobrze przylegał do paznokcia i nie było między nimi uskoków.  


Następnie podklejamy szablon od spodu palca, jest to konieczne, bo jeśli pominiemy tą czynność, to zamiast ładnie zakrzywionych paznokci przy przedłużaniu zrobimy sobie tzw. 'łopaty'. Teraz dochodzimy do momentu w którym wyjaśnię do czego służy to kółeczko, które wcześniej przyklejałam w inne miejsce szablonu. Otóż gdyby nie ono, to szablon mógłby za bardzo się skleić i w efekcie, paznokcie znów nie wyglądałyby tak, jak trzeba.


KROK 3
W tym kroku malujemy paznokcie bazą pod lakier hybrydowy, nie musimy wyjeżdżać nią na szablon. Właściwie tą czynność można wykonać jeszcze przed nałożeniem na palce szablonu, nie ma to w zasadzie żadnego znaczenia. Utwardzamy nałożoną bazę po lampą UV przez 120 sek. i przechodzimy do kolejnej czynności.


KROK 4
Teraz przyszedł moment, aby do działania wkroczył Semilac Hard. Malujemy nim paznokcie cienką warstwą wyjeżdżając również na szablon nadając odpowiedni kształt, czyli taki, jak ma wyglądać przedłużony paznokieć. Nie musimy się przejmować, że wyjedziemy zbyt daleko na szablon, bo jeśli tak się stanie, to po utwardzeniu bez problemu spiłujemy nadmiar pilnikiem. Zawsze lepiej wyjechać Hardem dalej. 
Semilac HARD sam w sobie jest dość gęsty, więc jeśli nie nałożymy go zbyt grubą warstwą, to nie będzie spływał po szablonie. Lepiej jest nałożyć dwie cieniutkie warstwy Semilac Hard i każdą z osobna utwardzić pod lampą, niż jedną grubą. 


KROK 5
Po utwardzeniu Semilac Hard po lampą UV (120 sek.) musimy zdjąć szablon. Ja zdejmuję go rozrywając górną jego część, która umiejscowiona jest na zgięciu palca lub tuż obok. Następnie odklejam go od spodu paznokcia. Nie ma z tym najmniejszych problemów.


KROK 6
Po zdjęciu szablonu musimy już tylko odpowiednio opiłować nasz sztuczny paznokieć, dokładnie w taki sam sposób, w jaki piłujemy naturalne nadając im odpowiedni kształt.


KROK 7
Nie zmywając tłustej warstwy, która zastaje na paznokciu po utwardzeniu (pisałam o niej we wpisie na temat malowania paznokcie lakierami hybrydowymi), malujemy paznokcie hybrydowym lakierem kolorowym. Utwardzamy pod lampą (znów 120 sek.), nakładamy TOP i znów utwardzamy.
Na koniec zmywamy tłustą warstewkę Cleanerem i GOTOWE!


Nie spodziewałam się, że przedłużanie paznokci w domu może być tak proste. Oczywiście za pierwszym razem może to nie wychodzić idealnie, ale wprawa czyni mistrza. Zachęcam Was do spróbowania!


ZOBACZ TAKŻE!!!!
Nowszy postNowszy post Poprzedni postStarszy post Strona główna

92 komentarze:

  1. Próbowałam, i wiem ze to nie moja bajka

    ____________________
    Perfect look
    blog.justynapolska.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że nie było tak źle. Może cierpliwości Ci zabrakło, bo to jednak trochę czasu i zaangażowania zajmuje ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Trochę się osadza, ale staram się, aby piłować jak najmniej. Czasem ścinam cążkami, jak jest zbyt dużo. Jak się trochę pyłku osadzi, to nie ma znaczenia. Ja nie zauważyłam komplikacji przy dalszym obrabianiu paznokci od tego pyłku. Zawsze można zetrzeć tą tłustą warstewkę po Hardzie Cleanerem i dopiero malować kolorem, ale po starciu trzeba zmatowić.

      Usuń
    2. Robiłam wiele razy takie paznokcie i hardem i żelem i w każdym przypadku trzeba wpierw zmyć tą warstwę, a następnie spiłować paznokcie/nadać im kształt, szczoteczką wyczyścić ten pył i przemyć cleanerem ....

      Usuń
  3. A czy Harda można malować również zwykłymi lakierami? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, może profesjonalnie nie powinno się, ale ja spróbowałam i było OK, tyle, że trzeba zmyć tą tłustą warstewkę Cleanerem i można malować.

      Usuń
    2. Warto by by było przed malowaniem zwykłym lakierem zabezpieczyć go również topem.

      Usuń
    3. Dzięki za pomoc, dziewczyny! Chcę kupić Harda jako wyjście awaryjne w sytuacji, gdy złamie mi się paznokieć. Zazwyczaj wtedy ścinałam wszystkie na zero, teraz już wiem, że nie muszę :)

      Usuń
    4. Doskonały pomysł, jestem pewna, że będziesz zadowolona! Z topem na Hardzie i zwykłym lakierem nie próbowałam, ale warto poeksperymentować :D

      Usuń
  4. Nie wiem, czy na studium jest przedłużanie. Ja w szkole paznokcie miałam na 3 semestrze, ale przedłużania nie było

    OdpowiedzUsuń
  5. wg mnie harda lepiej jest przemyć, żeby się paproszki do niego nie przyklejały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można przemyć, tylko później trzeba zmatowić koniecznie

      Usuń
  6. Byłam ostatnio w Lublinie na szkoleniu Semilac i tam było własnie o przedłużaniu hardem :) dlatego teraz mam zamiar wypróbować, a Twój post bardzo mi się do tego przyda- dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :) Jestem pewna, że będziesz zadowolona z efektów!

      Usuń
  7. świetny wpis, dla takich laików paznokciowych jak ja to super instrukcja :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. wow, ja nigdy nie robiłam takich wyczynów, bo moje paznokcie naturalnie są ok, szybko rosną itp., ale podziwiam!! :) nie wiem czy mi by tak super wyszło, pewnie kwestia wprawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, nic za pierwszym razem nie wychodzi tak, jak byśmy tego chciały :)

      Usuń
  9. Nie wchodź dziś do mojego bloga, ja i moja siostra nie mamy takich zdolności do malowania i przedłużania paznokci jak Ty,. Ostatnio nad swoimi spędziłam 5 godzin a i tak nigdy nie uzyskam takiego efektu jak Ty. Cudne paznokcie, super kształt i pomalowane z dużą estetyką. CUDOWNE.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żania, kwestia treningu! Niebawem pewnie zrobisz jeszcze ładniej!

      Usuń
  10. Mam właśnie w planach zakup Hard'a i przedłużanie swoich paznokci :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie próbowałam ;) na razie bawię się żelami ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo ładny efekt, ale do tego trzeba mieć trochę wprawy, prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprawa we wszystkim jest potrzebna, nic od razu nie robi się idealnie :)

      Usuń
  13. Jeszcze nie miałam do czynienia z semilac hard, tylko ze zwykłą hybrydą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też próbowałam! Jest rewelacja! A swoją drogą super wyszło ci to cieniowanie. Szarości to mój hit tej jesieni:)

    OdpowiedzUsuń
  15. możesz polecić jakiś zestaw do zakupu do robienia pazurków w domu ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten zestaw startowy s Semilac jest jak najbardziej OK.
      http://www.cocolita.pl/akcesoria-2/semilac-zestaw-do-manicure-hybrydowego?gclid=CO227ZnM4csCFaLacgodcaAMgg

      Usuń
    2. http://semilac.pl/pl/lakiery-hybrydowe-7-ml/1025-zestaw-semilac-3-lampa-led-6-w.html

      Usuń
  16. Ogólnie mam bardzo słabe paznokcie skłonne do rozdwajania, jak uda mi się za puścić 8 to wskazujące dalej są krótkie i słabe. Cały czas się waham czy hybryda by się u mnie sprawdziła, czy była gwoździem do trumny...

    OdpowiedzUsuń
  17. Ogólnie mam bardzo słabe paznokcie skłonne do rozdwajania, jak uda mi się za puścić 8 to wskazujące dalej są krótkie i słabe. Cały czas się waham czy hybryda by się u mnie sprawdziła, czy była gwoździem do trumny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie się sprawdziła, też mam słabe paznokcie i bez hybrydy nie nadążają odrastać i się łamią i rozdwajają :/ Jednak hybryda też ma swoje złe strony, płytka się niszczy przy nieumiejętnym zdejmowaniu, ale wolę to, niż chodzić z ogryzkami ;)

      Usuń
  18. czy nadmiar tego przedluzenia mozna spillowac i nadac samemu krztalt czy trzeba odrazu naladac w przyblizonej forie krztaltu paznokcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej nakładać w przybliżonym kształcie, bo mniej piłowania, ale jeśli się nie uda to nie ma problemu można ściąć lub spiłować.

      Usuń
  19. czy ten żel hard nadaje sie do odbudowanie bardzo kruciutkich paznokci azby nadac im kształt mogdałka czy na takieprzedluzenia sie nie nadaje?bo jest zbyt slaby?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to nim zrobiłam, ale niestety zaczął się łamać w miejscach gdzie kończył się paznokieć po 3 dniach. Do takich akcji lepszy żel, zdecydowanie lepszy.

      Usuń
  20. kochana a jakie to szablony ?? szerokie czy waskie ? nie wiem jakie zakupic a bede pierwszy raz próbować....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj, jak kupowałam swoje, to nie było wyboru. Był tylko jeden rozmiar. Nie mam pojęcia.

      Usuń
  21. Od dawna planuje wykonywanie paznokci w domu,dobrze znać prosty sposób;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy to prawda że paznokcie przedłużane hardem pod wpływem dłuższego trzymania w wodzie mogą się zdeformowac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie stają się wtedy miękkie, ale się nie deformują. Po jakimś czasie od kąpieli znów robią się twarde.

      Usuń
  23. Czy to prawda że paznokcie przedłużane hardem pod wpływem dłuższego trzymania w wodzie mogą się zdeformowac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, u mnie to wygląda tak, że stają się miękkie, ale nie paznokcie, tylko właśnie HARD.

      Usuń
  24. Witam zamiast tego semilac hard to moge dac inny żel do paznokci ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żel może być, ale z tego o wiem, żele nakłada się trochę inaczej.

      Usuń
  25. Robiłam ale za każdym razem nie wychodzą mi perfekcyjne jak paznokciec naturalny tylko lekko lrzywe albo z takim zalamaniem pomiędzy formą a płytka. Masz może jakieś rady ?

    OdpowiedzUsuń
  26. Od grudnia bawie sie w hybrydy. Paznokcie mam baaardzo slabe, lamliwe i rozdwajajace sie. Tylko Hard jest dla nich ratunkiem. Bez harda nie nakladam hybryd bo nie ma sensu. Nie trzymaja mi sie 3 tygodnie tylko jakies 10-12 dni ale jest ok. Przedluzam czasami jak nie udaje sie zapuscic swoich. Ostatnio mialam 2 miesiace przerwy dla regeneracji i odoczynku a wczoraj przedluzylam. Jak pieknie jest miec paznokcie. Bardzo za nimi tesknilam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś tak obgryzłam, że nie byłam w stanie zapuścić. Za pomocą harda mi się udało :)

      Usuń
  27. Jak wlozyc ta forme pod paznokiec by pzedluzyc jak ma sie krotkie paznokcie??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko powiedzieć, trzeba się trochę postarać, ale jest to możliwe. Już próbowałam :)

      Usuń
  28. Chciałam przedłużyć troszkę paznokiec hardem, zrobiłam dwie warstwy na szablonie, kazda utwardzilam 120 sec, jak zdjelam szablon i odkreiło mi sie tez przedłużenie-co wiecej było miękkie jak guma -nawet jakby zostało na paznokciu to 5 min by nie wytrzymało , co zrobiłam nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, u mnie tak nie jest. Czasem zdarzy mi się, że przedłużanie też się odklei, a raczej zerwie, ale to jest po prostu nieumiejętne zdejmowane (trzeba to robić ostrożnie).
      Jeśli chodzi o miękkość HARDA, to mi mięknie tylko podczas długiej kąpieli.

      Usuń
  29. Dziś będę próbowała na mamie :*

    OdpowiedzUsuń
  30. Przedluzane paznokcie mi sie lamia przy opuszku, co robie zle?

    OdpowiedzUsuń
  31. Przedluzane paznokcie mi sie lamia przy opuszku, co robie zle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, może są za krótkie. Takie bardzo krótkie lepiej przedłużać żelem, on jest twardszy niż hybryda do przedłużania

      Usuń
  32. Witam !!!Mam problem z trwałością nałożonej hybrydy-max 4 dni a i żel nie trzymał się zbyt długo. Co robię nie tak???

    OdpowiedzUsuń
  33. to teraz jeszcze lekcja robienia paznokci zelowych, fajnie mi sie oglada i czyta u Ciebie, nigdzie indziej mi nie podpasowalo jak tu, wiec warto by bylo metode zelowa tez tutaj wstawic

    OdpowiedzUsuń
  34. Hej, ja dopiero zaczynam swoją przygodę z paznokciami. Nie mam żadnej szkoły i paznokcie robię tylko sobie i rodzince ale zastanawia mnie co robię źle, że po tygodniu hybryda zaczyna mi odpadać. Całymi płatami. robię wszystko jak w poradnikach a mimo to paznokcie się nie utrzymują :( Może pomożesz?

    OdpowiedzUsuń
  35. śliczne pazurki ,wspaniałe instrukcje ,super post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy do przedluzania hybrydy moge uzywaz lapmy LED 9W?

      Usuń
  36. Gdzie mogę dostać taki zestaw ?

    OdpowiedzUsuń
  37. super wpis, zaczynam swoją przygodę z hybrydami i dużo mi wyjasniłaś :)

    www.paulinakobza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. No właśnie gdzie można kupić taki zestaw ? Efekt jest super.

    OdpowiedzUsuń
  39. Nigdy nie robiłam sobie hybryd ale kiedy patrzę na twoje paznokcie to mam wielką ochotę zafundować sobie taki zestawik.

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetny post a pazurki zrobiłaś pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo dobra prezentacja a dzięki fajnym zdjęciom wygląda to jeszcze klarowniej.

    OdpowiedzUsuń
  42. Chyba jestem za leniwa bo robienie paznokci zwalam na innych.

    OdpowiedzUsuń
  43. Próbowałam robić sama ale efekt był beznadziejny.

    OdpowiedzUsuń
  44. Wygląda to na łatwe i szybkie. Niestety jak do wszystkiego trzeba mieć talent. Mnie to nie wychodzi tak jak powinno.

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo mi się przyda ten instruktarz. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetny post, sporo się napracowałaś żeby cały mani pokazać tak szczegółowo :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetny wpis, chyba zacznę przygodę paznokciową,🙂. A mam pytanie, jak usuwa się potem to wszystko z paznokci? Bo rozumiem , że to nie jest na stałe? I jak odrosną paznokcie, to chyba widać tą granicę między sztucznym a prawdziwym paznokciem... I co wtedy? Echhh 100 pytań...🙂

    OdpowiedzUsuń
  48. Znakomity i bardzo szczegółowy poradnik, podziwiam za wytrwałość!

    OdpowiedzUsuń
  49. Powiem Wam że za pomocą tej odżywki https://www.maxdrogeria.pl/sally-hansen-maximum-growth-odzywka-do-paznokci-wzmacniajaca-133ml-p8936 też można wpłynąć na wzrost paznokcia. Ma w sobie odpowiednie składniki odżywcze które wzmacniają paznokcie a także przyspieszają ich wzrost

    OdpowiedzUsuń
  50. Proszę poradzić jak przedłużyć paznokcie obgryzione morze jakiesjzdjecje

    OdpowiedzUsuń
  51. Nie jestem pewna czy wystarczyłoby mi cierpliwości żeby samemu tak zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja jednak idę na łatwiznę i w celu przedłużania chodzę do kosmetyczki (Pazumalu w Krakowie) jest dużo szybciej i profesjonalnie. Sama miałabym chyba duży problem z badaniem idealnego kształtu i budowy paznokci.

    OdpowiedzUsuń
  53. Google Chrome 2021 for Windows is a very popular web browser. Rapid, the appearance is straightforward, simple to use, furnished with ample functions for browsing, all of that makes numerous users choose to utilize the browser. The synchronization attribute additionally functions as a backup. As soon as allowed, web browser information such as book marks, search history, passwords and also more will be kept in the customer's Google account. Google Chrome 2021 APK offers two alternatives in saving website. You can wait in HTML format so you can open it in your internet browser whenever you need it or in PDF format. If you're interested in saving a web page as a PDF, that include can be found in the Print menu of Google Chrome.

    OdpowiedzUsuń
  54. Bardzo dobry poradnik. Też kiedyś robiłam takie sztuczki, ale po czasie mi przeszło. Za dużo roboty, ale widzę, że twój sposób wydaje się szybszy. Osobiście wolę po prostu zapuścić długie i naturalne paznokcie. Zadbane i naturalne paznokcie podobają się facetom.

    OdpowiedzUsuń
  55. Poznaj tajniki precyzyjnej pielęgnacji paznokci z profesjonalnymi cążkami. Solidność i dokładność w codziennej pielęgnacji, zapewniająca perfekcyjny wygląd Twoich dłoni. https://stalberry.pl/kategorii-produktu/staleks-pro/cazki-do-skorek/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!