Naturalne Syberyjskie Czarne Mydło do Włosów i do Ciała, Receptury Babuszki Agafii

55 Komentarzy


Dziś będzie o mydle, ale nie o takim zwykłym mydle. Bohaterem dzisiejszego wpisu jest Czarne Mydło Syberyjskie - Receptury Babuszki Agafii, czyli kolejny rosyjski kosmetyk, który podbił moje serce. Nazwa mydełka może trochę zmylić, dlatego zaznaczam, że nie jest to sławne Savon Noir.
Receptura tego mydełka, opiera się na wieloletnich doświadczeniach i tradycjach mieszkańców Syberii. Twórcy Syberyjskiego cudeńka, wybrali 37 syberyjskich roślin, z których wyciągi, ekstrakty i oleje (z zimnego tłoczenia) stanowią jego aktywne składniki. Mydło to jest stworzone na bazie naturalnych składników.

Czarne Mydło Syberyjskie, jest naprawdę wszechstronne. Używam go do mycia włosów, ciała (to jednak rzadziej, bo mi zwyczajnie szkoda), a przede wszystkim twarzy. Zanim jednak przejdę do jego właściwości pielęgnacyjnych, napiszę kilka słów o jego innych cechach.
Zapakowane jest w duży, bo pół litrowy, plastikowy, przezroczysty słoik. Starczy naprawdę na długo, ja używam go od miesiąca, codziennie do mycia twarzy, i co drugie, trzecie mycie do włosów, czasem też do mycia ciała, ale rzadko, bo mi szkoda. Przez ten czas zużyłam ok. 1/9 opakowania, także wydajność jest niesamowita.  W każdym słoiku, oprócz mydła, znajduje się też listek z syberyjskiej brzozy. Niestety nie uwieczniłam go na zdjęciach, gdyż spostrzegłam go dopiero podczas mycia, a nie miałam w zasięgu ręki aparatu.






Kolor mydełka to taka ciemna zieleń pomieszana z brązem.
Kojarzycie zapach wiosennego lasu? Tak właśnie pachnie to mydło. Dla mnie jest to zapach bardzo przyjemny, relaksujący i niesamowicie naturalny.
Konsystencja przypomina mi bardzo, bardzo gęsty żel, wystarczy niewielka ilość, aby uzyskać porządną gęstą i treściwą piankę.
Skład mydła jest bardzo długi, stanowi on zatrzęsienie naparów ziołowych, wyciągów, olejków i naturalnych substancji aktywnych:
Uczep trójlistny(Bidens Tripartita) – wykazuje działanie przeciwzapalne i gojące.
Krwawnik pospolity(Achillea Millefolium) – przeznaczony do pielęgnacji skóry wrażliwej
Pokrzywa zwyczajna(Urtica Dioica) – rekordzista w zawartości witamin korzystnych dla włosów i skóry.
Rumianek pospolity(Chamomilla Recutita) – oczyszcza, zmiękcza i relaksuje skórę.
Szałwia(Salvia Officinalis) – wpływa na skórę tonizująco, napina ją, zmniejsza wypadanie włosów.
Glistnik jaskółcze ziele(Chelidonium Majus) – ma działanie przeciwzapalne, łagodzi podrażnienia.
Melisa(Melissa Officinalis) - intensywnie odżywia i tonizuje skórę, nadając jej zdrowy wygląd.
Miodunka plamista(Pulmonaria Officinalis) – wzmacnia cebulki włosowe.
Żywica sosnowa(Pinus Silvestris) – ma działanie antyseptyczne, łagodzące, witaminizujące i wzmacniające skórę głowy i włosy.
Mącznica lekarska(Arctostaphylos Uva-Ursi) – znakomity naturalny antyseptyk.
Krzyżownica syberyjska(Polygala Sibirica) – sprawia że struktura włosa staje się jednorodna.
Oman wielki(Inula Helenium) – oczyszcza pory, lekko wybiela i wygładza skórę.
Olsza czarna - pączki(Alnus Glutinosa Cone) – normalizują pracę gruczołów łojowych, powstrzymują wypadanie włosów, przeciwdziałają pojawieniu się łupieżu.
Różeniec górski(Rhodiola Rosea) – wygładza skórę, oczyszcza ją i dezynfekuje.
Mech dębowy(Evernia Prunastri) – ma działanie antybakteryjne, przeciwzapalne.
Nadaje mydłu przyjemny zapach.
Brodaczka(Usnea Barbata) – naturalny antybiotyk.
Świerk syberyjski(Picea Siberica) – wzmacnia włosy, przydając im zdrowego blasku.
Szczodrak krokoszowaty(Rhaponticum Carthamoides) – przywraca włosom życiową siłę.
Prawoślaz lekarski(Altaea Officinalis) – usuwa stany zapalne, naturalny antyseptyk.
Mydlnica (Saponaria Alba, Saponaria Rubra Officinalis,) – zawierają naturalne saponiny, środki pieniące, które miękko i delikatnie oczyszczają skórę i włosy.
Lukrecja (Glycyrrhiza Glabra) – delikatny środek pieniący, oczyszczający skórę.
Olej cedrowy(Cedrus Deodara) – usuwa podrażnienia skóry, szybko je goi, wzmacnia włosy, przeciwdziała ich wypadaniu.
Olej sojowy i lniany(Davurica Soybean, Linum Usitassimum) – dzięki wysokiej zawartości witaminy E działa regenerująco na komórki skóry i włosów.
Olej z rokitnika ałtajskiego(Hippophae Rhamnoides Altaica) – ma działanie gojące, odżywcze, odmładzające.
Olej pichtowy(Abies Siberica) – wygładza, odmładza, dezynfekuje.
Olej z szarłatu zwisłego(Amaranthus Caudatus) – ma działanie odmładzające, wygładza skórę.
Olej z łopianu(Arcticum Lappa) – odżywia i wzmacnia cebulki włosowe, przeciwdziała wypadaniu włosów, obniża ryzyko pojawienia się łupieżu.
Olej z dzikiej róży(Rosa Canina) – odbudowuje komórki, odżywia, napina skórę, powodując, że jest bardziej sprężysta.
Olej z jałowca pospolitego(Juniperus Communis) – naturalny antyseptyk, odżywia i nawilża skórę. Nadaje mydłu delikatny aromat.
Dziegieć (Tar) – tradycyjny ludowy środek przeciwłupieżowy.
Ałtajski wosk mineralny(Ozocerite) – chroni skórę i włosy przed wysuszeniem i wpływem zanieczyszczeń zewnętrznych.
Pyłek kwiatowy(Propylene Glycol Chenopodium Ambrosioides) – stymuluje wzrost nowych komórek.
Włóknouszek ukośny (Czaga brzozowa) (Inonotus Obliquus) – łagodzi podrażnienia skóry, ma działanie antybakteryjne.
Modrzew syberyjski(Larix Sibirica) – wyciąg posiadający właściwości lekko wybielające.
Olej kamienny(Petrolium Distillates) – wygładza skórę, posiada działanie antyseptyczne.
Skład INCI: Aqua, Cedrus Deodara Oil, Davurica Soybean Oil, Abies Siberica Oil, Hippophae Rhamnoides Altaica Oil, Juniperus Communis Oil, Amaranthus Caudatus Oil, Rosa Canina Oil, Arcticum Lappa Oil, Linum Usitassimum Oil, Salvia Officinalis Intractum, Chelidonium Majus Intractum, Melissa Officinalis Intractum, Pulmonaria Officinalis Intractum, Chamomilla Recutita Intractum, Bidens Tripartita Intractum, Achillea Millefolium Intractum, Urtica Dioica Intractum, Sodium Laureth Sulfate, Sorbitol, Cocamide DEA, Arctostaphylos Uva-Ursi Extract, Inula Helenium Extract, Polygala Sibirica Extract, Pinus Silvestris Extrakt, Alnus Glutinosa Cone Extract, Rhodiola Rosea Extract, Evernia Prunastri Extract, Usnea Barbata Extract, Picea Siberica Extract, Saponaria Alba Extract, Saponaria Rubra Officinalis Extract, Glycyrrhiza Glabra Extract, Altaea Officinalis Extract, Rhaponticum Carthamoides Extract, Ozocerite, Tar, Inonotus Obliquus, Propylene Glycol Chenopodium Ambrosioides, Larix Sibirica Extract, Petrolium Distillates Oil , Methylisothiazolinone.

Mimo, iż w składzie znajduje się SLS, to jest on naprawdę daleko, a moja skóra zupełnie go nie odczuwa.
Teraz przechodzimy do meritum, czyli do działania, a jest ona naprawdę świetne!

Włosy
Włosy myję tym mydełkiem co drugie, trzecie mycie. W inne dni, a myję włosy codziennie, stosuję delikatny szampon. Rewelacyjnie nadaje się ono, dla mojej przetłuszczającej się skóry głowy. Nie podrażnia jej i nie przesusza, nie spowodowało też pojawienia się łupieżu, a nawet mu zapobiegło. Wystarczy niewielką ilość, aby uzyskać porządną pianę. Bardzo dobrze zmywa zanieczyszczenia, nie wysusza włosów, świetnie się pieni, ale też piana szybko znika. Dzięki niemu, łojotok zdecydowanie się zmniejszył.
Po spłukaniu, włosy mogą być lekko splątane, ale nie stanowi to problemu. Odżywka nie jest po myciu szczególnie potrzebna, ale jakaś lekka nie zaszkodzi. Dzięki temu mydełku, włosy są dłużej świeże, sypkie i miękkie. Zauważyłam też, że poprawia ono wygląd włosów, w tym sensie, że wydaje się być ich więcej. Uwielbiam takie działanie!

Ciało
Do ciała używam go rzadko, bo jest mi szkoda, ale świetnie się nadaje jako zamiennik żelu pod przyrznic. Doskonale się pieni i zmywa zanieczyszczenia. Nie wysusza skóry, przez co użycie balsamów do ciała po kąpieli nie jest takie potrzebne, jak przy drogeryjnych żelach.

Twarz
Do twarzy stosuję codziennie. Poza tym, że świetnie oczyszcza, nawet z nadmiaru sebum, to nie szczypie zanadto w oczy, no chyba, że dostanie się tam spora ilość piany. Nie wysusza też skóry i pomimo, że nie ma po myciu efektu zgrzytu, po przejechaniu palcem, to czuję, że skóra jest dokładnie oczyszczona. Przy dużych problemach z przetłuszczaniem, nakładam je nawet na minutę na twarz i dopiero potem je rozmydlam, a następnie spłukuję. Jest naprawdę rewelacyjne dla tłustej skóry!

Mimo, że jego cena może wydawać się pozornie wysoka, bo kosztuje 44,50 zł, to tak naprawdę jest ona niewielka, bo mydło spokojnie starczy na pół roku, przy codziennym stosowaniu, a nawet na dłużej. Jego okres ważności wynosi 2 lata.
Polecam szczególnie osobom, który borykają się z nadmierny przetłuszczaniem się skóry, jak i włosów.
Nowszy postNowszy post Poprzedni postStarszy post Strona główna

55 komentarzy:

  1. mam ostatnio chrapkę na czarne mydlo, a teraz Ty z tym postem... mój biedny portfel... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, portfele przez czytanie blogów, pustoszeją ;) Ja już też, o kilku rzeczach nie mogę przestać myśleć, śnią mi się po nocach!

      Usuń
  2. Śmiesznie to masło wygląda ;) Zaciekawiło mnie bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląd naturalny... troszkę nie zachęcający, ale ta lista odżywczych substancji robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydałoby mi się, bo moje włosy bardzo szybko się przetłuszczają :(

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję Ci za takie radosne zdjęcia... brakuje mi takich klimatów ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba każdemu brakuje :( Listopad jest wstrętny :/

      Usuń
  6. skład robi wrażenie :) szkoda tylko, że ten SLS się schował :( Ja mam 2 czarne mydła innych producentów i je uwielbiam :) marzy mi się białe mydło z tej serii, co Twoje czarne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. białe jest chyba dla skóry wrażliwej, ale pewności nie mam

      Usuń
  7. Muszę spróbować, skoro dobrze oczyszcza :) Potrzebuję czegoś takiego do twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe, nigdy nie widziałam takiego mydełka :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi bardzo fajnie :) I do mycia twarzy, i do mycia włosów :) Fajnie, że zmniejsza przetłuszczanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo lubię to mydło, nawet bardziej niż Aleppo

      Usuń
  10. wygląda okropnie, aż ciary przechodzą :P

    OdpowiedzUsuń
  11. nigdy nie miałem takiego wynalazku ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. moja skóra nie jest wrażliwa na sls nawet gdy występuje na drugim miejscu w składzie. od dawna chcę mieć to mydło.
    wiem, że jest jeszcze wersja biała i kwiatowa ale nie mam pojęcia czym się różnią po za wizualną stroną i zapachem.

    OdpowiedzUsuń
  13. super post:D
    http://rozaliafashion.blogspot.com/2013/11/black-maxi-skirt.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Ile dobroci w jednym słoiczku :D
    Jego wszechstronność również przemawia na plus :)
    Czarne mydło już od jakiegoś czasu jest na mojej zakupowej liście :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam produkty tej firmy, ale tego jeszcze nie miałam, a bardzo mnie zainteresowało:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Konsystencja wygląda niesamowicie. Zawsze się bałam tego typu produktów, ale to mydełko mnie kusi, szczególnie do mycia włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy kosmetyk, a tym bardziej, że ma tak bogaty skład i wszechstronne zastosowanie. Jestem ciekawa jego zapachu.

    OdpowiedzUsuń
  18. ta konsystencja mnie szcerze przerażaaa xD

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo zachęcająca recenzja:)
    Mi z wyglądu troszkę smar przypomina:) Smar motoryzacyjny oczywiście:)
    Lubię różne produkty do włosów i twarzy, także.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak! Wygląda właśnie jak taki smar :)

      Usuń
  20. Uwielbiam kosmetyki Babuszki Agafii a po przeczytaniu recenzji mam ogromną ochotę na to mydełko :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Szkoda faktycznie z tym SLS, ale używałabym do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  22. uzywam regularnie peelingu do ciała Natura Siberica jestem bardzo zadowolona!

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam czarne mydełka :) tego nie miałam ale brzmi ciekawie :) zaciekawił mnie ten zapach bo z reguły to czarne mydła mają nie fajne zapachy :)

    OdpowiedzUsuń
  24. http://allegro.pl/mydlo-czarne-ziolowe-naturalne-bania-agafii-500ml-i6268505202.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Super mydełka: http://www.flora-cosmetics.net/mydla

    OdpowiedzUsuń
  26. Super mydełka: http://www.flora-cosmetics.net/mydla

    OdpowiedzUsuń
  27. Rosyjskie kosmetyki są fantastyczne,gdyż oparte na naturalnych środkach. Czarne mydło pięknie pachnie i jest na prawdę bardzo wydajne.W swoim znalazłam nawet listek z brzozy:-)) Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Niestety SLS nie jest na końcu, a dużo bliżej. Dodatkowo znalazłam takie mydło w kufereknatury.pl i tam podany jest inny skład. W pierwszej linii same kancerogenne związki typu DEA, TEA i inne, dopiero później są zioła. Jakieś oszustwo z tym składem. W różnych miejscach inny skład.

    OdpowiedzUsuń
  29. Sls na 2 miejscu, zaraz po wodzie. Wiec chyba to już nic dobrego. Chciałam kupic- juz mi przeszło ��

    OdpowiedzUsuń
  30. No cóż. Właśnie dziś zakupiłam. Zastanawiam się czy pomoże mi na łupież który już mam! Zaraz idę myć dzioba. Zapach mnie zniewolil😉

    OdpowiedzUsuń
  31. To prawda jest bardzo wydajne. Mam bardzo mocno przetłuszczające się włosy i tylko to mydło jest w stanie je domyć, ale nie zgodzę się, że nie powoduje przesuszania skóry głowy i łupieżu, bo może i to jak najbardziej. Stosuję 2 razy w tyg, i umnie powoduje bardzo mocne przesuszenie i łupież. Z tego co wiem, nie poleca się stosować go często. Poleciłam koleżance na łupież,i jej pomógł. Mydło jest godne polecenia, ale trzeba uważać

    OdpowiedzUsuń
  32. Sls i sama chemia błagam zaiteresujciexsie sie składem

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja też pokusiłam się o opinię na temat tego produktu ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!